Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Riders Deluxe A/S
Stevnsvej 126
4600 Køge
CVR. nr. 37 49 05 98

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, MobilePay, Visa og MasterCard. Vi forbeholder os retten til at opkræve gebyrer. Beløbet trækkes først, når varen afsendes og der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.

Levering

Ordrer bestilt på hverdage inden kl. 14.00 pakkes og sendes samme dag.

Dette gælder ikke varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid.Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-3 hverdage efter at ordren er afsendt. Alle varer sendes med GLS eller Post Danmark.

Riders Deluxe har et avanceret lagerstyrringssystem, så varer kun vises på web-sitet, hvis de er på lager. Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder Riders Deluxe sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager. Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl og lagerstyrringsfejl.

Hvis du fortryder dit køb - Fortrydelsesret

Hos Riders Deluxe har du 30 dages udvidet returret. Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Besked skal gives til kundeservice. I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Den udvidede returret gælder kun for varer der ikke er taget i brug. Du har 14 dages fortrydelsesret for varer som du har taget i brug.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og Riders Deluxe ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, fratrækker vi værdiforringelsen i det beløb der tilbagebetales.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem.

Returnering og returomkostninger

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Der medfølger en GLS returpakke label, benyttes denne koster det 39 kr. som bliver fratrukket tilbagebetalingsbeløbet. Den påklistres bare forsendelsespose eller kassen og afleveres på et GLS udleveringssted, husk at få en kvittering såfremt forsendelsen skulle bortkomme.

Følger af fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, med undtagelse af eventuelle gebyrer og leveringsomkostninger.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger samt eventuelle betalingsgebyrer og ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Riders Deluxe A/S
Stevnsvej 126
4600 Køge
Att.: Retur

Konkurrencebetingelser

Du kan kun deltage i konkurrencen én gang per trækning. Konkurrencen er ikke købsbetinget. Du er med i lodtrækningen om præmierne, når du deltager i den pågældende konkurrence enten per e-mail eller på Facebook og/eller har svaret rigtigt på spørgsmålene. Ved mistanke om snyd har vi ret til at udelukke deltagere af lodtrækningen.

Hvis du vinder

Vinderne af konkurrencen får direkte besked pr. e-mail, og navnene offentliggøres på Facebook eller i vores nyhedsbreve. Ved at deltage i konkurrencen accepterer du samtidigt denne offentliggørelse. Vinderne modtager deres præmie i løbet af ca. 14 dage. Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.

Øvrigt

Deltager du i konkurrencen, skal du huske at opgive alle de personlige oplysninger, der er angivet ved konkurrencen, så vi kan sende dig eventuelle præmier. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle trykfejl. Vi forbeholder os ret til med øjeblikkelig virkning at ændre gevinsterne i en konkurrence eller helt afbryde konkurrencen.

Ansatte hos os samt medlemmer af disses husstande må ikke deltage i konkurrencen. Hvis du har spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Gavekort

Brug af gavekort kræver din accept af følgende vilkår og betingelser. Det elektroniske gavekort kan beholdes og udløber efter 3 år. Gavekortets størrelse kan maksimalt udgøre kr. 3.000. Vi tager ikke ansvar for bortkomne, ødelagte, stjålne eller deaktiverede gavekort. Vi forbeholder os retten til at ændre disse regler.

Gavekortet gælder som betaling eller delbetaling, når du handler hos Riders Deluxe. Beløbet, du handler for, trækkes fra saldoen, og er der et restbeløb, vil det fremgå af din kvittering.

Gavekortet kan ikke veksles til køb af gavekort. Aktuel saldo kan oplyses ved at indtaste gavekort-koden på websitet eller ved at skrive til kundeservice. Hav venligst din gavekort-kode parat. Når kortet er opbrugt, udløber det automatisk. 
Køb af gavekort bliver ikke inkluderet i den totale købssum og kan derfor ikke benyttes til at opnå rabat ved minimumskøb. 

Rabatkoder

Rabatkoder kan både være lavet af Riders Deluxe eller komme fra eksterne samarbejdspartnere. Virker din rabatkode ikke, kan det skyldes, at du har valgt brands, der er ekskluderet fra koden eller at koden måske er udløbet. Vores rabatkoder kan ikke bruges sammen med andre rabatkoder. 
Køb af gavekort bliver ikke inkluderet i den totale købssum og kan derfor ikke benyttes til at opnå rabat ved minimumskøb. 
Virker din rabatkode stadig ikke, skal du kontakte os.

Reklamation

Riders Deluxe kontrollerer alle varer inden afsendelse. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler Riders Deluxe har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis den billigste form for returfragt.
Varen sendes til:

Riders Deluxe A/S
Stevnsvej 126
4600 Køge
Att.: Retur

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondata

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

For at kunne handle hos ridsersdeluxe.dk skal du som minimum oplyse: navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til vores kundeservice. Direktøren for Riders Deluxe er dataansvarlig og har adgang til de oplysninger der registreres om dig.

Andet

Al handel hos Riders Deluxe foregår på dansk. Du kan finde informationer om dine tidligere ordrer ved at logge ind på din konto (se øverst på websitet).

Alle kan handle hos os. Du skal dog være fyldt 18 år for at indgå en kreditkøbsaftale.

Når du tegner abonnement/betaler med kreditaftale skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer at du er over 18 år. 

En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig at den er blevet indgået af et barn eller ung under 18 år.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, telefon 41 71 50 00, eller læs mere om dine klagemuligheder på: http://www.kfst.dk/Forbrugerforhold/Klageforhold/Forbrugerklagernaevnet-efter-1-oktober-2015.

Lovvalg og værneting

Køb af varer hos Riders Deluxe er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.